Data dodania: 09/07/2009
Chodzi o wybranie wykonawcy, który zbuduje wiadukt relatywnie tanio, ale też szybko – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska. – Na próbę zastosowaliśmy w specyfikacji przetargowej wzór matematyczny, który pozwoli wybrać zwycięzcę na podstawie dwóch kategorii: ceny i czasu. – Cena nie zawsze sprawdza się jako jedyne kryterium oceny ofert w przetargu. Żeby nie otrzymać bubla, często warto też uwzględnić w punktacji konkursowej terminy i jakość – przyznaje rzeczniczka Urzędu Zamówień Publicznych Anita Wichniak-Olczak. Wcześniej w przetargach drogowych w Warszawie cena stanowiła 100 proc. Teraz relacja ceny do czasu realizacji jest jak 70 do 30. ZMID określił wstępnie czas budowy na 18 miesięcy. Oferenci mogą jednak zadeklarować, że go skrócą (maksymalnie o sześć miesięcy). Za każdy miesiąc są dodatkowe punkty. Suma punktów za cenę i termin pozwoli wskazać komisji zwycięską ofertę. Do 12 sierpnia firmy mogą składać oferty. Inwestycja obejmie modernizację ul. 17 Stycznia i Cybernetyki (wraz z budową wiaduktu nad torami przy stacji PKP Służewiec). Nowe drogowe połączenie „lotniskowych“ Włoch z biurowym Służewcem ma odciążyć zakorkowaną Marynarską. Przeznaczony do przebudowy odcinek ul. 17 Stycznia i Cybernetyki ma 1,8 km długości. Drogowcy przewidują budowę: ronda u z biegu Żwirki i Wigury z 17 Stycznia i Wirażową; ronda na skrzyżowaniu Cybernetyki z Postępu; pasów do skrętu w prawo na skrzyżowaniu Cybernetyki z ul. Wynalazek; sygnalizację świetlną przy Obrzeżnej.