Data dodania: 27/05/2009
Kosztem ok. 160 mln zł samorząd woj. śląskiego zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat przedłużyć kluczową arterię aglomeracji katowickiej - Drogową Trasę Średnicową (DTŚ) - na wschód, do zachodniej obwodnicy Mysłowic. Umowę na zarządzanie tym projektem podpisano w środę w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Nie będzie to, jak w przypadku budowanej obecnie w Zabrzu trasy z Katowic do Gliwic, inwestycja centralna, lecz przedsięwzięcie samorządowe - finansowane z kasy województwa i miasta, ze współudziałem środków unijnych. DTŚ to najważniejsza, obok istniejącego już odcinka autostrady A- 4, arteria drogowa w regionie, obecnie czynna na długości 15,7 km - od węzła z trasą S-86 w Katowicach do granicy Zabrza i Rudy Śląskiej. Jej zachodni odcinek - od Katowic do Gliwic - nie zastąpi równoległej autostrady A-4, przeznaczonej dla tranzytu, lecz obsłuży ruch lokalny, stanowiący ok. 88 proc. całości.