Data dodania: 20/07/2009
Forum dla inwestorów z całego świata dotyczące możliwości finansowania budowy brakującego południowo-zachodniego odcinka III obwodnicy Krakowa ma odbyć się jesienią. Niedawno władze miasta rozmawiały na ten temat z przedstawicielami Szanghajskiej Grupy Inwestycyjnej. W sierpniu odbędą się kolejne rozmowy, tym razem z inwestorem z Europy. Brane są pod uwagę również inne modele finansowania. Jednym z nich jest budowa poszczególnych tras z wykorzystaniem środków unijnych z dofinansowaniem w wysokości co najmniej 50 procent. Innym rozważanym rozwiązaniem jest partnerstwo między miastem, prywatnym wykonawcą i bankiem. Bank kredytuje inwestycję wykonawcy, a wierzytelność bankowi spłaca miasto z odłożeniem ich w czasie. Miasto nie może samo wziąć kredytu ze względu na zbyt wysoki poziom zadłużenia.
W ramach południowo-zachodniego odcinka trzeciej obwodnicy planuje się budowę trasy (2x3 albo 2x2 pasy jezdni) podzielonej na zadania: rozbudowę węzła Ofiar Katynia, rozbudowę odcinka ul. Armii Krajowej (2x2, ok. 600 m), budowę Trasy Zwierzynieckiej (2x3, ok. 4 km; wraz z budową dwukomorowego tunelu o długości 2,8 km), budowę Trasy Pychowickiej (2x3, ok. 2 km; wraz z mostem na Wiśle o długości ok. 500 m, ewentualnie na Kanale Krakowskim o długości ok. 400 m), budowę Trasy Łagiewnickiej (2x3, ok. 3,7 km; wraz z tunelami - ok. 400 m na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do Kobierzyńskiej i ok. 600 m na odcinku pomiędzy węzłem z ul. Nowoobozową a Zakopiańską), rozbudowę (przebudowę) ul. Witosa i Nowosądeckiej (2x2, ok. 2,6 km), rozbudowę węzła "Kabel".