Data dodania: 26/02/2009
Nowy dworzec PKP w Poznaniu ma być wybudowany w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego do Euro 2012. Koleje przekazują grunt pod inwestycje, a wybrany przez nie inwestor za swoje pieniądze zbuduje w miejscu obecnego dworca głównego Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Ma tam powstać nie tylko dworzec kolejowy z zabudowanymi peronami, ale i terminal autobusowy, połączenie z Poznańskim Szybkim Tramwajem oraz - na płycie ponad peronami - budynki związane z działalnością komercyjną: centrum handlowe, centrum konferencyjno-biurowe, hotelowe, rekreacyjne i parkingi. Na nich inwestor miałby zarobić. Po kilku miesiącach rokowań PKP wybrało z siedmiu firm dwie, które zakwalifikowało do ostatniego etapu rozmów. Są to Echo Investment i konsorcjum HB Reavis Group. Do połowy tego roku mamy poznać ostatecznego zwycięzcę. Ale w skutek kryzysu, cała inwestycja może być mocno ograniczona, lub nawet stanąć pod znakiem zapytania. - Sytuacja na rynku nieruchomości bardzo się pogorszyła. Wzrósł kurs euro, do tego banki wycofują się z kredytowania wielu przedsięwzięć. Firmy już nam to sygnalizują - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A.