Data dodania: 19/06/2009
"Trasa mostu i estakad przebiega przez rozległe tereny zalewowe, co powoduje naturalne problemy z wysokim poziomem wód gruntowych. Na szczęście, do tej pory, nie mieliśmy kłopotów, które w sposób szczególny utrudniałyby nam prowadzenie prac. Natomiast sama lokalizacja ma zasadniczy wpływ na sposób posadowienia konstrukcji mostu i estakad. Szczególnie, kiedy jest to obiekt o tak ogromnych gabarytach i ciężarze własnym. Z tego powodu w pierwszej fazie budowy, którą w większości mamy już za sobą, wykonywane były prace palowe. Na całej, ponad 1,5 km długości mostu, pod każdą z 25 podpór, wykonaliśmy po kilkadziesiąt pali. Wyjątkiem jest pylon posadowiony na 160 palach. Dla całego obiektu zainstalowaliśmy łącznie ok. 30 km bieżących pali o różnej średnicy. W korycie Odry konstrukcje podpór tymczasowych stanowią wbite w dno stalowe rury." - mówił Jerzy Skowron, dyrektor budowy Mostu przed Odrę. Budowa mostu jest podzielona na trzy zespoły: estakadę E-I (zachodnią), E-III (wschodnią) oraz most główny. Aktualnie na placu budowy pracuje około 300 osób, natomiast w szczytowym okresie, kiedy montowane będą elementy wyposażenia, liczba ta zdecydowanie wrośnie. Budowa mostu jest podzielona na trzy zespoły: estakadę E-I (zachodnią), E-III (wschodnią) oraz most główny. Aktualnie na placu budowy pracuje około 300 osób, natomiast w szczytowym okresie, kiedy montowane będą elementy wyposażenia, liczba ta zdecydowanie wrośnie. Do budowy mostu zostanie zużyte 180 000 ton stali oraz 110 000 m3 betonu. Inwestorem przedsięwzięcia jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział we Wrocławiu, a generalnym wykonawcą konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A. – lider, Acciona Infraestructuras S.A. – partner. Wartość kontraktu to niespełna 577 mln zł. Inwestycja powstanie do listopada 2010 r.