Data dodania: 10/06/2009
Prace zrealizuje konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua S.A., a partnerami: Sando Budownictwo Polska Sp. z o.o., Construcciones Sánchez Dominguez – Sando S.A. oraz Kromiss-Bis Sp. z o.o. Jak zapewnia wykonawca - prace zaplanowane na najbliższe miesiące nie spowodują utrudnień w ruchu. W pierwszej kolejności wykonane zostaną roboty ziemne, polegające na wzmocnieniu słabonośnego podłoża kolumnami żwirowymi. Prace te będą realizowane w rejonie planowanego węzła Pułkowa, a w drugiej połowie czerwca rozpoczną się wiercenia oraz badania geotechniczne po stronie węzła Modlińska. W połowie lipca startują roboty związane z posadowieniem przyczółków i podpór pod most. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu planowane są w sierpniu.
Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795m. Konstrukcyjnie złożą się na nią trzy niezależne obiekty inżynierskie (oddzielny dla jezdni północnej, południowej oraz trasy tramwajowej wraz z ciągiem rowerowo-pieszym) o konstrukcji stalowej zespolonej, posadowione na palach o średnicy 150 cm. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m. Węzeł Pułkowa na lewym brzegu Wisły składał się będzie z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki to 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murów oporowych.