Data dodania: 24/02/2009
Chodzi o budowę niemal dwukilometrowego łącznika od istniejącego przystanku PKP Służewiec do gotowej w stanie surowym podziemnej stacji przy terminalu na Okęciu. Na długości 1,2 tys. metrów tory będą przebiegać w tunelu. Firmy mogą już składać oferty. - Liczymy na to, że wykonawcę wybierzemy na przełomie czerwca i lipca. Prace zaczęłyby się we wrześniu lub w październiku. Łącznica będzie gotowa w drugim kwartale 2011 r. Dojazd z centrum na lotnisko zajmie ok. 20 minut - zapowiada Kazimierz Peryt ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz dochodzi nowy problem: nawet jeśli kolejarze dotrzymają terminu budowy łącznicy na Okęcie, nie wiadomo, czy do tego czasu uda się kupić nowoczesne pociągi. Zgodnie z decyzją ratusza pasażerów ma wozić na lotnisko Szybka Kolej Miejska, która już w zeszłym roku miała ogłosić przetarg na zakup 13 składów. Tyle że na dostawę trzeba zazwyczaj czekać blisko dwa lata. Pociągi dojechałyby zatem do stolicy dopiero pod koniec 2011 r.